loading...
پايگاه اينترنتي نهاد
آخرین ارسال های انجمن
вєηуαмιη بازدید : 1568 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

 

Google Chrome  از

چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. بویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون “جعبه شنی” و مرور ناشناس اینترنت. گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد. اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟ گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 9 بهره می برد با نام مرور نا شناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند. این جعبه شنی در واقع به مفهوم ساده به معنی آن است که هنگامیکه یک مهاجم سعی می کند به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به فایل های سیستمی و ریجستری دسترسی پیدا کند، مرورگر در وضعیت جعبه شنی کار را برای مهاجم سخت تر می کند زیرا وی میبایست اکنون راهی نیز برای دور زدن جعبه شنی فراهم کند.


ویژگی های کلیدی Google Chrome:
- سرعت بالا در بارگزاری صفحات
- دارای قابلیت ‏Tabbed Browsing ( باز شدن تمام صفحات در یک صفحه )
- امنیت بالا در محیط نا امن اینترنت
- جلوگبری از خطرات احتمالی Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی بی مورد( Popup – bloker )
- محافظت از پسوردها و رمز های عبور خصوصی و امنیتی
- زیبایی در طراحی
- دارای پوسته های مختلف
- پشتیبانی از تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز ۷
- ترجمه صفحات به زبان های مختلف
- و …


 

вєηуαмιη بازدید : 1639 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (1)

 

 

 

RealPlayer SP Plus پلیر قدرتمند و مشهوری می باشد که سال های سال است که در بین برترین پلیرهای موسیقی دنیا قرار دارد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید برای بیش از 100 نوع دستگاه قابل حمل پخش موسیقی مانند آیفون و آیپاد، موزیک را خریداری و دانلود کنید. RealPlayer SP Plus تنها پلیری است که شما برای جستجو و دانلود موزیک های جدید، مدیریت و اجرای فایل های صوتی و کلیپ های تصویری می توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزار رابط کاربری بسیار زیبا و مدرنی دارد که به شما امکان نگه داری آرشیو موزیک به شیوه ای بسیار زیبا را می دهد. بدین ترتیب می توانید تمام رسانه های صوتی و تصویری دیجیتال خود را در یک بخش نگه داری کنید. قابلیت هایی مانند ذخیره Trackهای سی دی صوتی با یک کلیک ، Pause و به عقب برگرشتن در مورد موزیک های آنلاین ، انتقال موزیک به سی دی و دستگاه های پخش موزیک قابل حمل ، کیفیت صدای بالا و فراگیر و اجرای با کیفیت و روان فایل های ویدئویی از نمونه ویژگی های RealPlayer SP Plus می باشند. این نرم افزار با قدرت بالای خود امکان جستجو و اجرای هر نوع فایل رسانه ای را برای شما فراهم می کند. کنترل های فراوانی برای اجرای ویدئو در این پلیر محبوب تعبیه شده تا بتوانید با سهولت ، اجرای ویدئو را کنترل کنید. همینطور با استفاده از آن به بیش از 3200 ایستگاه رادیویی نیز دسترسی خواهید داشت که در نوع خود بی نظیر می باشد.

 

вєηуαмιη بازدید : 1205 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

 

Adobe Reader جدیدترین نسخه از برنامه ی معروظ كمپانی Adobe است كه جهت خواندن و مشاهده کتاب های الکترونیک PDF استفاده می شود، این نرم افزار رایگان محصولی از شرکت غول آسای Adobe می باشد، كه به تازگی جدیدترین نسخه آن را با تغییراتی جزئی ارائه نموده است.
Adobe Acrobat Reader ابزار رایگانی است كه به كاربران فقط امكان باز كردن و مشاهده فایل های PDF را می دهد، و از ایجاد و تولید فایل های PDF معذور می باشد! محیط كاربری این نرم افزار به صورتی ساده و در عین حال پیشرفته طراحی شده و امكانات مختلفی از جمله چاپ اسناد، برش آن ها، كپی محتویات و بسیاری قابلیت های دیگر را در اختیار كاربر قرار می دهد.
همچنین استفاده از این نرم افزار نیاز به تخصص خاصی ندارد، چرا كه پس از نصب برنامه، بصورت خودكار كلیه فایل های PDF موجود در هارد دیسك سیستم را تحت پوشش خود قرار داده و در هنگام برخورد كاربر به این فایل ها، با یك دابل كلیك ساده اجرا شده و محتویات فایل را به نمایش می گذارد.
لازم به ذكر است كه ویرایش جدید Adobe Reader، دارای قابلیت شتاب دهندگی به واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) می باشد، که قادر است محتوای فایل های PDF، مانند تصاویر گرافیکی و سه بعدی را با کیفیت مطلوب تری به نمایش گذارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Reader X:
- ابزار کامنت پیشرفته
- پروفایل های باز کردن PDF
- پشتیبانی از تکنولوژی فلش
- CAD و قابلیت های جغرافیایی
- دسترسی به همه ی فایل های PDF
- خدمات Online
- دارای استاندارد های بین المللی
- ابزار های دسترسی پذیری
- دارای ابزار توسعه
- استاندارد های امنیتی
- رابط کاربری چند زبانه
- و ...
 
 
вєηуαмιη بازدید : 1822 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

 

Parmis

خیلی از کاربران دوست دارند در ویندوز خود تغییراتی جهت کاربرد بهتر و روان‌تر ویندوز انجام دهند. شما با استفاده از نرم‌افزار پارمیس می‌توانید ویندوزتان را به سلیقه خود تغییر دهید؛ مشکلات ویندوز را ترمیم یا بهینه‌سازی کنید، فایل‌های اضافی را حذف کنید، اطلاعاتی در مورد ویندوز، درایوها، حافظه و … به دست آورید. به برنامه فرمان دهید تا کارهایی برای شما به صورت خودکار در زمان‌های تعیین‌شده انجام دهد. برنامه‌هایی که در شروع ویندوز اجرا می‌شوند را کنترل کنید. از تاریخ‌شمار خورشیدی برنامه استفاده کنید و ده‌ها کار مفید دیگر…

ویژگی‌های کلیدی برنامه:
- محیط کاملا فارسی
- حجم بسیار کم و سرعت بالای اجرا
- سازگاری با ویندوز ۷
- کاملا رایگان و بدون محدودیت
- پشتیبانی همیشگی

بخش‌های کلیدی برنامه:
- تغییر و کنترل تنظیمات سیستم
- نمایش مشخصات سیستم
- مدریت شروع ویندوز
- کنترل و مدیریت فرآیندها
- قابلیت بهینه‌سازی ویندوز
- قابلیت پاک‌سازی ویندوز
- قابلیت تعمیر ویندوز
- نمایش تاریخ‌شمار خورشیدی
- قابلیت فرمان‌دهی به برنامه
- بخش یادآوری زمان استراحت
- بخش حذف همیشگی فایل‌ها
- بخش مدیریت گذرواژه‌ها
- و …

вєηуαмιη بازدید : 2348 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)
Mozilla FireFox محصولی متن باز از شرکت موزیلا مرورگری مطرح، قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالاست. امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم، جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up و … از ویژگی های برتر این مرورگر اینترنتی می باشد.

 

вєηуαмιη بازدید : 3863 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (14)

 

تعریف امنیت اطلاعات

امنیت اطلاعات یعنی حفاظت اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی از فعالیت‌های غیرمجاز. این فعالیت‌ها عبارتند از دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر، دستکاری.

واژه‌های امنیت اطلاعات، امنیت کامپیوتری و اطلاعات مطمئن گاه به اشتباه به جای هم بکار برده می‌شود. اگر چه اینها موضوعات به هم مرتبط هستند و همگی دارای هدف مشترک حفظ محرمانگی اطلاعات، یکپارچه بودن اطلاعات و قابل دسترس بودن را دارند ولی تفاوت‌های ظریفی بین آنها وجود دارد. این تفاوت‌ها در درجه اول در رویکرد به موضوع امنیت اطلاعات، روش‌های استفاده شده برای حل مسئله، و موضوعاتی که تمرکز کرده‌اند دارد.

امنیت اطلاعات به محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌ها مربوط است بدون در نظر گرفتن فرم اطلاعات اعم از الکترونیکی، چاپ، و یا اشکال دیگر.

امنیت کامپیوتر در حصول اطمینان از در دسترس بودن و عملکرد صحیح سیستم کامپیوتری تمرکز دارد بدون نگرانی از اطلاعاتی که توسط این سیستم کامپیوتری ذخیره یا پردازش می‌شود.

دولت ها، مراکز نظامی، شرکت ها، موسسات مالی، بیمارستان ها، و مشاغل خصوصی مقدار زیادی اطلاعات محرمانه در مورد کارکنان، مشتریان، محصولات، تحقیقات، و وضعیت مالی گردآوری می‌کنند. بسیاری از این اطلاعات در حال حاضر بر روی کامپیوترهای الکترونیکی جمع آوری، پردازش و ذخیره و در شبکه به کامپیوترهای دیگر منتقل می‌شود.اگر اطلاعات محرمانه در مورد مشتریان و یا امور مالی یا محصول جدید موسسه‌ای به دست رقیب بیفتد، این درز اطلاعات ممکن است به خسارات مالی به کسب و کار، پیگرد قانونی و یا حتی ورشکستگی منجر شود. حفاظت از اطلاعات محرمانه یک نیاز تجاری، و در بسیاری از موارد نیز نیاز اخلاقی و قانونی است.

برای افراد، امنیت اطلاعات تاثیر معناداری بر حریم خصوصی دارد. البته در فرهنگ‌های مختلف این مفهوم حریم خصوصی تعبیرهای متفاوتی دارد.

بحث امنیت اطلاعات در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی رشد کرده است و تکامل یافته است. راههای بسیاری برای ورود به این حوزه کاری به عنوان یک حرفه وجود دارد. موضوعات تخصصی گوناگونی وجود دارد از جمله: تامین امنیت شبکه (ها) و زیرساخت ها، تامین امنیت برنامه‌های کاربردی و پایگاه داده ها، تست امنیت، حسابرسی و بررسی سیستم‌های اطلاعاتی، برنامه ریزی تداوم تجارت و بررسی جرائم الکترونیکی، و غیره.

این مقاله یک دید کلی از امنیت اطلاعات و مفاهیم اصلی آن فراهم می‌کند.

 

вєηуαмιη بازدید : 2131 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

بازخوانی دوباره قصه های ناگفته ای از تجارت الکترونیکی E-Commerce - جستجوی

تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است. امروزه کمتر شخصی را می توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد. نشریات ، رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونیکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند. شرکت و موسسات ارایه دهنده کالا و یا خدمات همگام با سیر تحولات جهاتی در زمینه تجارت الکترونیکی در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می باشند.

 

تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است. امروزه کمتر شخصی را می توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد. نشریات ، رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونیکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند. شرکت و موسسات ارایه دهنده کالا و یا خدمات همگام با سیر تحولات جهاتی در زمینه تجارت الکترونیکی در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می باشند

● مفهوم تجارت چیست؟

 

вєηуαмιη بازدید : 1475 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

 

حفاظت در مقابل تهدیدات و خطرات آنلاین در کمین کاربران هنگام مرور اینترنت - جستجوی

در این گفتار به صورت کلی و مفهومی خطرات آنلاین در کمین کاربران در هنگام مرور وب و اینترنت به خصوص پست الکترونیکی ؛ ایمیل Email را باهم مرور می کنیم تا بتوانیم با توجه بیشتر از بروز آن جلوگیری کنیم بدون شک امنیت شبکه و رعایت اصول امنیتی در اینترنت مهمترین بخش کار با اینترنت خواهد بود.

 

با ظهور هشدارهای رو به رشد در مورد تهدیدات اینترنت، اغلب سازمان ها برای محافظت از خود بر ترکیبی از فایروال های گیت وی و نرم افزار ضد ویروس تکیه دارند. به هر حال، تهدیدات جدید دنیای محاسبه گری فعلی برای عمل کردن در حوزه این تکنولوژی ها طراحی می گردند. تهدیدات اینترنت ناشی از فعالیت هایی از قبیل دسترسی اینترنت، اشتراک فایل، پیام رسانی فوری و ایمیل ها می باشند.

● خطرات آنلاین در کمین کاربران در هنگام مرور وب و اینترنت

 

вєηуαмιη بازدید : 1112 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (2)

بهینه سازی ویستا: 10 ترفند سریع - جستجوی

در صفحه نمایش ویندوز ویستا هم تعداد زیادی از تنظیمات جدید بوجود آمده است و هم جای بسیاری از گزینه های آشنا عوض شده است.

 

در اینجا 10 ترفند سودمند برای تناسب دهی سیستم ویستا به شما معرفی می شود.

● جابه جایی پوشه های استاندارد

پوشه های استاندارد «موسیقی»، «عکسها» و «اسناد» در ویستا در “User Accounts" جای گرفته اند. مسلما این تنظیم برای اشخاصی که با سیستم عامل های قدیمی کار کرده اند و جای دیگری را برای پوشه های گفته شده می شناسند، مناسب نیست.

اما خوبی کار اینجاست که می توانید به راحتی سیستم را متقاعد کنید تا داده های Partitionهای دیگری را قبول کند.

برای این کار در منوی شروع، گزینه مورد نظر را با دگمه راست موش کلیک کنید.

سپس گزینه Properties را انتخاب کرده و به بخش Target بروید.

 

вєηуαмιη بازدید : 2550 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

تفاوت پردازنده های 32 و 64 بیتی - جستجوی

محدودیتی که در دامنه پردازش های 32 بیتی وجود دارد، همواره باعث کندشدن سرعت انجام عملیات پیچیده و سنگین اطلاعاتی در سیستم های مختلف می گردد. به همین منظور بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزار و خصوصاً آن هایی که در زمینه سیستم عامل فعالیت دارند از دیرباز رقابتی را برای تحت پوشش قراردادن تعداد زیادتری CPU و مقدار بیشتری حافظه RAM نسبت به یکدیگر آغاز کرده اند.

 

به عنوان مثال رقابتی که بین ویندوز 2000 سرور با سولاریس یا انواع یونیکس و لینوکس بر سر امکان استفاده از 8 یا 16 تا 32 پردازنده به همراه چند گیگابایت حافظه RAM و امثال آن وجود داشت همواره یکی از جالب ترین و پرسروصداترین زمینه رقابت بین چند سیستم عامل به شمار می رفت. اما همه این عوامل چندی پیش تحت الشعاع واژه جدیدی به نام پردازش 64 بیتی قرار گرفت. این فناوری جدید که به لطف به بازار آمدن دو محصول جدید از دو شرکت معتبر سازنده پردازنده یعنی اینتل و AMD شکل گرفت، در مدت کوتاهی توانست توجه سازندگان سیستم عامل را به شدت معطوف کارایی بی نظیر خود کند. پردازنده های Xeon و ایتانیوم از سوی اینتل و پردازنده Opteron از طرف AMDدر مدت کوتاهی توجه تمام سازندگان مشهور سرورهای Enterprise و همچنین تولیدکنندگان سیستم عامل را به خود جلب کرد. در این میان مایکروسافت نیز بلافاصله اقدام به طراحی نسخه ای از ویندوز 2003 سرور برمبنای انجام پردازش های 64 بیتی و با استفاده از پردازنده های جدید نمود. این نسخه جدید 64 بیتی از چند نظر بر نسخه پیشین خود برتری داشت. اول این که از میزان حافظه فیزیکی و مجازی بیشتری پشتیبانی می کند. دوم این که در مقایسه با نسخه 32 بیتی از کارایی و سرعت بالاتری در مدیریت حافظه، رجیسترها و عملیات O/I برخوردار است. نکته سوم در مورد امنیت است. نسخه 64 بیتی قابلیت محافظت بیشتری در برابر کدهای مخرب(Malicious Code) از خود نشان می دهد. طبق پیش بینی های انجام گرفته تا پایان سال 2005 میلادی کلیه کامپیوترهایی که قرار است نقش سرور را در مراکز بزرگ اقتصادی داشته باشند به سمت ریزپردازنده و سیستم عامل 64 بیتی سوق پیدا خواهند کرد. همین پیش بینی حاکی از تمایل شدید کامپیوترهای دسکتاپ به سمت استفاده از تکنولوژی 64 بیتی تا پایان سال 2006 میلادی است. براین اساس به تدریج نه فقط سازندگان سیستم عامل مثل مایکروسافت سیستم عامل 64 بیتی مختص کامپیوترهای دسکتاپ (Windows XP 46 bit) را به بازار عرضه می کنند، بلکه سایر تولیدکنندگان نرم افزارهای مختلف هم با وارد شدن به دنیای پردازش های 64 بیتی، کارایی و سرعت جدیدی را به کاربران خود ارایه می دهند.

 

تعداد صفحات : 77

درباره ما
این وب سایت جهت رفع نیاز های کاربران می باشد چنانچه مایل هستید در قسمت تالار با هم انجمن این وب سایت را راه اندازی خواهیم کرد شما می توانید با ثبت نام در این وب سایت ما را در این امر خیر یاری فرمایید .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدوم تیم هستید؟
    بهترین خواننده مورد علاقه شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 764
  • کل نظرات : 250
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 497
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 218
  • بازدید امروز : 3,480
  • باردید دیروز : 939
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,419
  • بازدید ماه : 20,055
  • بازدید سال : 111,338
  • بازدید کلی : 4,135,758