loading...
پايگاه اينترنتي نهاد
آخرین ارسال های انجمن
вєηуαмιη بازدید : 1970 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

10 پیشنهاد برای مقابله با تهدیدات امنیتی در دنیای رایانه - جستجوی

اوضاع امنیت در فضای سایبر روزبه روز در حال بدتر شدن است.

 

اگر یک زمانی هکرها برای شهرت و قیافه گرفتن، به سراغ سایت های مشهور می رفتند و آنها را ولو برای چند لحظه هک می کردند، امروزه با قضیه متفاوتی مواجه هستیم. هدف هکرهای امروزی را فقط می توان در یک چیز خلاصه کرد: پول. و به همین دلیل است که آنها خیلی بی سروصدا و با تبحر کارهای موذیانه خویش را به پیش می برند. ناگفته نماند که تبهکاران سایبری، از این آشفته بازار سود خوبی هم به جیب می زنند. بر اساس گزارشی منتشر شده، در یک دوره زمانی ده ساله، صنعت بدافزار سالانه 10 الی 13 میلیارد دلار رشد داشته است.

Google Research هم مدعی است که از هر 10 وب سایت، یک مورد آنها با بدافزارهای drive-by آلوده است. در ژوئن 2009 Windows Secrets e-newsletter گزارش داد که حتی وب سایت های به ظاهر سالم و عاری از آلودگی، از قبیل Coldwell Banker.com، Variety.com و Tennis.com هم دارای عملکردی هستند که وقتی کاربران Internet Explorer از آنها بازدید می کنند، مورد حمله اکسپلویت Gumblar قرار می گیرند. بدون شک نباید از ترس ویروس، اینترنت را کنار گذاشت. راه صحیح، تعامل درست و معقول با این موذی های دیجتالی است .

 

вєηуαмιη بازدید : 1725 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

در این مقاله با توجه به پیام شرکت Microsoft مبنی بر انجام سه عمل در گرایش های مختلف در جهت ایمن سازی سیستم عامل ، در می یابیم که می توان به مقدار قابل توجهی از امنیت سیستم عامل مطمین گردید.

 

با توجه به ذکر مهمترین خصوصیات نرم افزارهایی چون

:

Microsoft Internet Security and Acceleration

2000

Software Update service

Norton Antivirus Corporate, edition

می توان دریافت که این نرم افزارها را میتوان با قابلیت های فوق العاده بالایشان به طرز کاملا مطلوبی در کنار یکدیگر جهت هرچه بالاتر بردن امنیت سیستم عامل استفاده نمود .

مقدمه

با توجه به اینکه امروزه بخش عظیمی از سیستم های عامل در دست (انحصار) شرکت Microsoft می باشد و با توجه به چالشهای امنیتی جدیدی که این شرکت در ماه های اخیر با آن مواجه گشته نگاهی می اندازیم به استراتژی امنیتی این شرکت و به بررسی مهمترین پیام امنیتی این شرکت در رابطه با حفظ امنیت می پردازیم.همچنین در راستای عملی سازی این پیام به بررسی تکنیک ها و نرم افزارهای پیشنهادی این شرکت می پردازیم.

 

вєηуαмιη بازدید : 2267 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (4)

اگر به دنبال علت افت سرعت رایانه خود هستید و از ویروسی شدن و یا احتمال نفوذ ویروس ها به رایانه خود کلافه شده اید حتما موارد زیر را بخوانید و سعی کنید که آنها را اجرا کنید.



1) Defrag کردن هارددیسک رایانه – یکپارچگی:
این عملیات که یکی از ساده ترین عملیات های سیستم عامل است و در کلیه Operating system ها نیز پیش بینی شده است باعث سازماندهی فایل های موجود بر روی هارددیسک شما خواهد شد. بعد از انجام این عملیات امکان بازیابی فایل ها با سرعت بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

2) حذف فایل های موقت:
احتمالا شما هم پس از تفکیک برنامه بر روی رایانه خود متوجه شده اید که تعدادی فایل بر روی سیستم شما بدون اجازه گرفتن از شما کپی می شود این دسته از فایل ها را فایل های موقت (temp) می نامند که شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از شر آنها خلاص شده و آنها را پاک کنید اما موقع انجام این کار از یک نفر متخصص نیز کمک بگیرید تا مبادا فایل های اصلی را اشتباها به جای فایل های موقت پاک کنید که در این صورت نرم افزار شما دیگر اجرا نشده و شما حتما باید آن را دوباره نصب کنید به این دسته از فایل های موقت می توان فایل های Cache مرورگر را نیز اضافه کرد. این دسته از فایل ها، فایل هایی هستند که در زمان استفاده از اینترنت بر روی سیستم شما باقی مانده و پس از استفاده از آدرس مخصوص همان سایت دیگر به درد نخواهند خورد، لذا با خیال راحت می توانید این دسته از فایل ها را نیز پاک کنید

 

вєηуαмιη بازدید : 1733 یکشنبه 01 مرداد 1391 نظرات (3)

 زير ساخت اينترنت 

اينترنت از مجموعه ای شبکه  کامپيوتری ( بزرگ ، کوچک ) تشکيل شده  است . شبکه های فوق با روش های متفاوتی به يکديگر متصل و موجوديت واحدی با نام "اينترنت " را بوجود آورده اند. نام در نظر گرفته شده برای شبکه فوق از ترکيب واژه های " Interconnected" و " Network" انتخاب شده است . ( شبکه های بهم مرتبط ).
اينترنت فعاليت اوليه خود را از سال 1969 و با چهار دستگاه کامپيوتر ميزبان (host) آغاز و پس از رشد باورنکردنی خود ، تعداد کامپيوترهای ميزبان در شبکه به بيش از ده ها ميليون دستگاه رسيده است . اينترنت به هيچ سازمان و يا موسسه خاصی در جهان تعلق ندارد. عدم تعلق اينترنت به يک سازمان ويا موسسه به منزله عدم وجود سازمانها و انجمن های خاصی برای استانداردسازی نيست .يکی از اين انجمن ها، "انجمن اينترنت " است که در سال 1992 با هدف تبين سياست ها و پروتکل های مورد نظر جهت اتصال به شبکه تاسيس شده است. 
 

سلسله مراتب شبکه های کامپيوتری
هر کامپيوتری که به شبکه اينترنت متصل می گردد ، بخشی از شبکه تلقی می گردد. مثلا" می توان با استفاده از تلفن ( منزل ) به يک مرکز ارائه دهنده خدمات اينترنت (ISP) متصل و از اينترنت استفاده کرد. در چنين حالتی کامپيوتر مورد نظر بعنوان بخشی از شبکه بزرگ اينترنت محسوب خواهد شد. .برخی از کاربران در ادارات خود و با استفاده از بستر  ايجاد شده ، به اينترنت متصل می گردند. در مدل فوق ، کاربران  در ابتدا از شبکه محلی نصب شده در سازمان استفاده می نمايند. شبکه فوق  با استفاده از خطوط مخابراتی خاص و يا ساير امکانات مربوطه به يک مرکز ارائه دهنده خدمات اينترنت متصل شده است . مرکز ارائه دهنده خدمات اينترنت نيز ممکن است به يک شبکه بزرگتر متصل شده باشد. اينترنت ، شبکه ای است  که از شبکه های بيشماری تشکيل شده است ( شبکه ای از ساير شبکه ها )

 

 

 

تعداد صفحات : 77

درباره ما
این وب سایت جهت رفع نیاز های کاربران می باشد چنانچه مایل هستید در قسمت تالار با هم انجمن این وب سایت را راه اندازی خواهیم کرد شما می توانید با ثبت نام در این وب سایت ما را در این امر خیر یاری فرمایید .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    طرفدار کدوم تیم هستید؟
    بهترین خواننده مورد علاقه شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 764
  • کل نظرات : 250
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 497
  • آی پی امروز : 248
  • آی پی دیروز : 218
  • بازدید امروز : 3,372
  • باردید دیروز : 939
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,311
  • بازدید ماه : 19,947
  • بازدید سال : 111,230
  • بازدید کلی : 4,135,650